Wat schrijf je op je over-mij pagina?
Ik vond mijn over-mij pagina een draak van een opdracht. Helemaal omdat ik als copywriter natuurlijk moet laten zien wat ik kan. Dus ik heb het bijna een jaar uitgesteld, het schrijven ervan.
Waarom vinden we die over-mij pagina allemaal zo lastig? Ik weet dat jij veel te vertellen hebt over jezelf en alles wat je gedaan hebt, maar je verleden herkauwen werkt niet. Wat wel werkt is er een mooi uniek verhaal van maken waar jouw ideale klant zich in kan herkennen. Zonder dat het een opsomming wordt van feiten of een CV inclusief sollicitatiebrief.
Welke punten moeten er op je over-mij pagina?
Je over-mij pagina heeft, net als elke andere pagina op je website, aardig wat tekst nodig. En dat is ook logisch, want het moet zorgen voor de connectie tussen jou en je ideale klant. Het is namelijk een combinatie van verschillende dingen:
- Het moet over jou gaan.
- Je moet de connectie aangaan met je lievelingsklant.
- Ergens moet je ook nog je aanbod pitchen.
- Ohja, vergeet niet dat je weggever of nieuwsbrief (die we geen nieuwsbrief mogen noemen) er ook nog ergens tussen moet.
- Was ik toch bijna de testimonials vergeten…
Hoe begin ik met het schrijven van mijn over-mij pagina?
Ja… Al deze dingen wil je graag op je over-mij pagina knallen. Maar waar moet je beginnen? Deze pagina is het minst gemakkelijk om te schrijven, omdat er zoveel elementen op komen te staan. Mijn tip? Begin bij het begin.
- Schrijf voor jezelf eens uit waarom je bent gaan ondernemen, wat jouw uniek maakt en waar je goed in bent. Stel jezelf ontzettend vaak de vraag “Waarom?”. Dit helpt je bij je verhaal vinden.
- Bedenk daarna waar jouw ideale klant in dit verhaal komt. Waar in haar pijn of verlangen matchen jullie? Waar gaan jullie elkaar vinden?
- Koppel nu jezelf en je ideale klant aan elkaar en schrijf hier een verhaal omheen. Vertel wat over jezelf waar je ideale klant zich in kan herkennen. Gooi je eigen (met de nadruk op eigen) humor er overheen en gebruik de woorden die jij en je ideale klant gebruiken.
- Dan kun je nu bedenken hoe jij je aanbod gaat toevoegen aan je tekst en waar jij een goede koppeling kunt maken naar je gratis weggever of e-maillijst.
Is jouw over-mij pagina meer geschreven als een CV en een sollicitatiebrief? Dan is het tijd om daar verandering in te brengen en de connectie met je ideale klant op te zoeken. Kun je daar wel wat hulp bij gebruiken, boek dan een over-mij pagina review. Dan gaan we er samen voor zorgen dat jij een over-mij pagina kunt schrijven, waardoor hij eindelijk zorgt voor die klik tussen jou en je ideale klant!
Zelf aan de slag met je over-mij pagina?
Ik ga het je gemakkelijk maken, want schrijven is soms zo ontzettend lastig. En daarom heb ik een oplossing bedacht.
🔥 Een template voor je over-mij pagina.
Ik moet je wel eerlijk vertellen, het is de meest shitty pagina om te schrijven. Zo is het nou eenmaal. Het is al lastig om te bedenken waarom je doet wat je doet, laat staan erover schrijven. En er de juiste woorden voor te vinden. Want ook dat is nog een zoektocht. Maar ik ga je op weg helpen. Ik heb voor jou een Google Drive document waarin ik je stap voor stap uitleg wat je kunt vertellen over jezelf en over je bedrijf. Het document is opgedeeld in verschillende blokken, waardoor je je verhaal ook nog eens in de juiste volgorde gaat vertellen. Daarnaast geef ik je ook een richtinglijn, zodat je niet teveel gaat schrijven.
Klik hier voor meer informatie over het Over-Mij Pagina Template